overclockzonefanpage  overclockzoneth  TV  
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 31
  1. #1
    OverclockZone Member
    Join Date
    8 Sep 2014

  2. #2

  3. #3
    Crazy_O's Avatar
    Join Date
    2 Sep 2010
    Location
    บ้านนอกคอกนา

    Default

    RIP แต่อย่างน้อยก็ไม่ได้ตายเปล่า หากไม่มี mantle แล้วละก็ DX12 คงจะไม่ได้มาเร็วขนาดนี้หรอกมั๊ง

  4. #4
    OverclockZone Member naja's Avatar
    Join Date
    9 Sep 2007

    Default

    ยังจะรับหมั่นโถวอีกมั้ยคะ

  5. #5
    เมพขิงๆ Mania ! TWK.'s Avatar
    Join Date
    5 Dec 2006
    Location
    แอ่ว เจียงฮาย ^^

    Default


  6. #6
    OverclockZone Member THEFOOL's Avatar
    Join Date
    1 Aug 2009

    Default

    AMD's Mantle 1.0 is dead

    AMD's Mantle 2.0 กำลังจะมา

  7. #7
    OverclockZone Member THEFOOL's Avatar
    Join Date
    1 Aug 2009

    Default

    ถ้ามัน dead จริง เค้าคงไม่ใส่ 1.0 คงใช้เป็น AMD's Mantle is dead

  8. #8
    OverclockZone Member Marionet's Avatar
    Join Date
    16 Aug 2009
    Location
    กทม. ฝั่งธนฯ

    Default

    ยอมรับว่ามันเงียบไปเลยจริงๆล่ะ น่าจะอยู่นานๆกว่านี้ซักหน่อย

  9. #9
    OverclockZone Member thenong13x's Avatar
    Join Date
    27 May 2010

    Default

    เชื่อว่า AMD จะไม่หยุดอยู่แค่นี้ครับ
    ถึงตอนนี้ผมจะเห็นว่าไอ้ 980HOF มันดีจริง
    แต่คิดว่า AMD ต้องมีไม้ตายมาสยบครับ

    ปล.ถึงเทคโนโลยีจะยังตามหลังNvidiaก็เถอะ

  10. #10
    OverclockZone Member
    Join Date
    10 Apr 2012

    Default

    Mentle 1.0 มันไปอยู่ใน DX12 กับ GLnext แล้วหน่ะ เพราะ Mentle 1.0 มันเป็น Open API เอาไปแชร์กับใครก็ได้ และ API ทั้ง 2 ตัว AMD ก็มีส่วนร่วมในการพัฒนาด้วย คือ วิน วิน ทุกฝ่าย AMD NVIDIA INTEL

  11. #11
    OverclockZone Member Khow's Avatar
    Join Date
    14 Feb 2007

    Default

    Mantle ไม่ได้ตายนะแค่ใน windows โดนทดแทนด้วย DX12
    แต่ใน platform อื่นๆมันยังอยู่นะครับ

  12. #12
    OverclockZone Member Kyo's Avatar
    Join Date
    20 Dec 2006
    Location
    ตระกูลมิบุ

    Default

    อ้าวนึกว่าจะรุ่งเห็นกรี๊ดกร๊าดกันช่วงนึงนี่ รอดู 3xx

  13. #13
    OverclockZone Member pLayGirL.'s Avatar
    Join Date
    5 Jul 2011

    Default

    มันไม่รุ่งหรอกครับ ผมบอกไว้นานแล้วว่าแมนเทิ้ลมันจะตายเพราะไปท้าชน apiหากินของ ms ที่ชอบบังคับให้ต้องอัพวินโด้วใหม่เพื่อจะได้ใช้dxเวอชั่นล่าสุด แล้วก็จริง dx12ก็ประกาศฉับทันทีว่าจะทำตัวเองให้เป้นlow level ทันที ทั้งๆที่ก่อนหน้านี้มันเงียบยังกะเป่าสาก แมนเทิ้ลมันมาเพื่อยกระดับวงการนี้เท่านั้นแหละครับ

  14. #14
    OverclockZone Member MooNoiOCZ's Avatar
    Join Date
    6 Apr 2014

    Default

    Quote Originally Posted by pLayGirL. View Post
    มันไม่รุ่งหรอกครับ ผมบอกไว้นานแล้วว่าแมนเทิ้ลมันจะตายเพราะไปท้าชน apiหากินของ ms ที่ชอบบังคับให้ต้องอัพวินโด้วใหม่เพื่อจะได้ใช้dxเวอชั่นล่าสุด แล้วก็จริง dx12ก็ประกาศฉับทันทีว่าจะทำตัวเองให้เป้นlow level ทันที ทั้งๆที่ก่อนหน้านี้มันเงียบยังกะเป่าสาก แมนเทิ้ลมันมาเพื่อยกระดับวงการนี้เท่านั้นแหละครับ
    +10 ผ้าคลุมแดงนี่แหล่ะที่มากระตุ้นให้MS ตื่นตัวเร็วขึ้น

  15. #15
    OverclockZone Member THEFOOL's Avatar
    Join Date
    1 Aug 2009

    Default

    อีกไม่กี่วัน รอข่าวจาก AMD แถลง Mantle ลงงาน


    Mantle 2015

    As an API born to tackle the big challenges in graphics, much of this evolution is already well under way. We invite you to join AMD this week at Game Developer Conference 2015 to see not just the future of Mantle, but the future of PC graphics itself.

    Raja Koduri is Vice President of Visual and Perceptual Computing at AMD. His postings are his own opinions and may not represent AMD?s positions, strategies or opinions. Links to third party sites are provided for convenience and unless explicitly stated, AMD is not responsible for the contents of such linked sites and no endorsement is implied.
    Last edited by THEFOOL; 4 Mar 2015 at 09:18:47.

  16. #16
    OverclockZone Member GreenHerb's Avatar
    Join Date
    29 Sep 2012

    Default

    Quote Originally Posted by MooNoiOCZ View Post
    +10 ผ้าคลุมแดงนี่แหล่ะที่มากระตุ้นให้MS ตื่นตัวเร็วขึ้น
    ไม่งั้นก็คงจะไม่ได้เห็น window 10 สินะ

  17. #17
    OverclockZone Member
    Join Date
    31 Dec 2006

    Default

    ไปไม่รอด Mantle ดับอนาถ บอกนักพัฒนาไปอยู่กับ DX12 หรือ GLnext เถอะ

    ตามนั้น

    AMD today announced in a blog post that it will no longer be focusing on its Mantle 1.0 gaming API that was announced around a year and a half ago. Instead, the company has suggested developers to divert their attention to DirectX12 or glNext.

    The progress with DirectX12 and glNext is said to be the main reason why AMD will not pursue further development of its Mantle API in the future. However, it will continue to support the Mantle API with all the resources at their disposal. One of the projects that will receive AMD?s support is Battlefield Hardline.

    AMD was expected to release Mantle 1.0 public SDK soon but the blog post has confirmed that this will not happen now. Mantle?s main advantage was the ability to use CPU cores effectively with low-level command buffer submission. Since this has now been incorporated with DirectX12 as well as glNext, the future of Mantle wasn?t going to be very bright anyway.

    AMD will be revealing more about the future of the Mantle API as well as the future of PC graphics from the company at the Game Developers Conference 2015 this week.

  18. #18
    OverclockZone Member wokentappy's Avatar
    Join Date
    1 Sep 2009

    Default

    ผมยังสงสัยเกี่ยวกับ freesync กับ Gsync
    ถ้าเทียบกับ monitor 120ghz ต่างกันยังไง
    รองรับได้ทุกเกมหรือป่าว หรือใส่เฉพาะบางเกมอีก

  19. #19
    OverclockZone Member
    Join Date
    31 Dec 2006

    Default

    Freesync พัฒนาโดย AMD ผู้ผลิตจอไม่มีค่าใช้จ่ายเพิ่มเติมทำให้ราคาถูกกว่า แต่รองรับเฉพาะจอที่ใช้ displayport

    Gsynce พัฒนาโดย nVidia มี hardware ฝังกะจอ ทำให้ราคาจอแพงขึ้นไปอีก มีขายแล้ว


  20. #20
    OverclockZone Member
    Join Date
    31 Dec 2006

    Default


Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •